نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2051
-
الف
+

نمایندگان ایران در بخش رقابت بین الملل آثار سینمایی جشنواره فلم زنان هرات

«خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی در جشنواره فلم زنان هرات نمایش داده می شود.

به گزارش آی فیلم 2، ششمین جشنواره فلم زنان هرات در کشور افغانستان برگزار خواهد شد و سینمای ایران با فلم‌های «متری شیش و نیم» به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی، «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی و «خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی در بخش رقابتی بین‌الملل فلم های بلند این رویداد سینمایی حاضر است.

همچنین فلم «حوا، مریم، عایشه» ساخته صحرا کریمی و به تهیه کنندگی کتایون شهابی که در سال روان نماینده سینمای افغانستان در شاخه بهترین فلم بین‌المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار است نیز در بخش رقابتی بین‌الملل فلم‌های بلند جشنواره فلم زنان هرات حضور دارد.

«متری شیش و نیم» به  نویسندگی و کارگردانی «سعید روستایی» و تهیه‌کنندگی «سید جمال ساداتیان» نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فلم فجر به روی پرده رفت و موفق شد برنده سیمرغ بلورین بهترین فلم از نگاه تماشاگران شود.

داستان فلم از این قرار است که پولیس‌ مبارزه با مواد مخدر به سرکردگی صمد  به دنبال فروشندهٔ بزرگ شیشه در تهران به اسم ناصر خاکزاد هستند. پولیس ها پس از مدتی ناصر را گرفتار می کنند اما ناصر تلاش دارد با دادن رشوه های میلیاردی موجبات فرار خود از زندان را فراهم نماید.

«پیمان معادی»، «پریناز ایزدیار»، «نوید محمدزاده»، «فرهاد اصلانی»، «مهدی حسینی نیا»، «مازیار سیدی»، «علی باقری»، و «هومن کیایی» بازیگران این فلم سینمایی هستند. 

«دارکوب» به کارگردانی «بهروز شعیبی»،داستان اجتماعی روابط انسانی افراد جامعه را در رو در رویی با معضلات اجتماعی و اعتیاد روایت می‌کند. 

«امین حیایی»، «سارا بهرامی»، «مهناز افشار»، «هادی حجازی فر»، «نگار عابدی» از جمله بازیگران این فلم سینمایی هستند.

فلم سینمایی «خداحافظ دختر شیرازی» به نویسندگی و کارگردانی «افشین هاشمی» در دوره ششم جشنواره بین‌الملی فلم زنان هرات به نمایش درمی‌آید.

«شبنم مقدمی»، «افشین هاشمی»، «آیسان حداد»، «مونا فرجاد»، «رویا تیموریان»، «حسین یاری»، «هومن برق‌نورد»، «هدایت هاشمی» از بازیگران فلم «خداحافظ دختر شیرازی» می باشند.

 برای دوره ششم جشنواره بین‌الملی فلم زنان هرات بیش از ۳۰۰ فلم از ۱۲۲ کشور جهان در 2 بخش «سینمای جهان» با موضوع آزاد و «سینمای زنان»، متمرکز به مسائل زنان، به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فلم زنان هرات رسیده است.

دبیرخانه «جشنواره بین‌المللی فلم زنان هرات»، هیأت داوران ششمین دور این جشنواره را نیز معرفی کرد که متشکل از دست‌اندرکاران سینما و فعالان حقوق زن از کشورهای افغانستان، ایران، تاجیکستان، هند، امریکا، اسپانیا، روسیه، یونان، فرانسه و ترکیه است.

در این جشنواره به فلم‌های برنده لوح تقدیر از سوی هیأت داوران اهدا خواهد شد.

فلم‌های منتخب قرار است در ولایت‌های کابل، هرات، بامیان، ننگرهار و سرپل به نمایش گذاشته شود، اما برنامه اصلی آن در کابل خواهد بود.

م ح

نظر شما
ارسال نظر